معرفی زبان برنامه‌نویسی Kotlin برای اندروید
نوشته شده توسط : علی پور

JetBrains، که با IntelliJ IDEA (Android Studio بر مبنا IntelliJ IDEA میباشد) طراحی سایت در مشهد شناخته میشود، گویش Kotlin را در سال 2011 معرفی کرد. کاتلین اوایل سال 2016 به 1.0 رسید.

در آوریل 2017، گوگل اظهار‌کرد که Kotlin تحت عنوان یک گویش نرم افزار‌نویسی first class منحصر به فرد اندروید، برای مدام امان شود.

در حالی که جاوا8 حال در ورژن‌های اخیر اندروید دفاع میشود و همچنان در اندروید بوسیله گوگل هواخواهی میگردد، نظرسنجی‌های اخیر آرم میدهد که Kotlin به زودی تحت عنوان لهجه توسعه و گسترش نرم افزار‌های اندروید احاطه خواهد یافت.

کاتلین یک گویش اپ‌نویسی statically-typed میباشد که بر روی JVM اعمال میشود. همینطور میتواند به کد منبع جاوااسکریپت و اجراهای مستقر (native) کامپایل گردد.

Kotlin یک گویش بهتر و مطلوب برای نرم‌افزار‌های اندروید میباشد، و آحاد مزایای یک گویش امروزی را برای پلت‌هیبت اندروید سوای هیچ محدودیتی به ارمغان می آورد:

سازش: Kotlin کاملا با JDK 6 سازگار میباشد، مطمئن باشید که نرم افزار‌های Kotlin می توانند بر روی دستگاه‌های کهن اندروید فارغ از هیچ مشکلی اعمال شوند. ابزارهای Kotlin کاملا در Android Studio هواخواهی گردیده و با سیستم ایجاد کرد اندروید سازگار میباشند.

همت: یک نرم‌افزار Kotlin، به لطف bytecode بسیار شبیه، با به عبارتی سرعت شبیه جاوا ایفا میشود. با هواخواهی Kotlin از توابع باطن خطی (inline)، کدها با استعمال از lambdaها اکثر اوقات سریع‌خیس از کد درج شده در جاوا اعمال میشوند.

قابلیت و امکان همیاری: Kotlin صد در صد با جاوا سازگار میباشد، و به شما اذن داده می گردد تا از کلیه کتابخانه‌های اندروید مو جود در اپلیکیشن Kotlin استعمال فرمایید.

کتابخانه Kotlin: Kotlin دارنده کتابخانه فرصت اجرای بسیار نادر حجمی میباشد، که می تواند در آتی از روش استعمال از ProGuard نیز مدل‌خیس خواهد شد. در یک اپ حقیقی، کمتر از 100K سایز فولدر apk. میباشد.

مجال کامپایل: Kotlin از کامپایلر صعودی کارآمدی حمایت می‌نماید، به این ترتیب در حالی که برخی سربارهای مازاد برای buildهای منزه وجود دارااست، buildهای رو به بالا معمولا سریع یا این که سریع‌خیس از جاوا می باشند.

منحنی یادگیری: برای گسترش‌دهندگان جاوا استارت به عمل با Kotlin بسیار سهل و آسان میباشد. تبدیل اتومات جاوا به Kotlin که در افزونه Kotlin مو جود میباشد به شما امداد خواهد کرد. Kotlin Koans پند را از روش خصوصیت‌های کلیدی لهجه با دسته‌ای از تمارین تعاملی ارائه می دهد.

این لهجه پیشرفت اندروید، با توفیق به وسیله کمپانی‌های والا پذیرفته گردیده‌است.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: